sobota, 29 marca 2014

Białe na czarnym

  Po dwutygodniowej przerwie znów jestem. Post miał już być w tamtym tygodniu, ale nie miałam konkretnej pracy, więc zrezygnowałam. Bo nie chcę pisać byle czego. Szkoła zabiera mi masę czasu, więc chwile wolnego mam głównie w weekendy.
  Dzisiaj wstawiam tu swoją najnowszą pracę, jak można się domyślić po tytule, jest na czarnej kartce. Przedstawia Katniss. Czyli powrót do "Igrzysk..." - znowu. Tylko, że tym razem nie jest to filmowa bohaterka, tylko taka jaką widziałam w swojej wyobraźni, gdy czytałam książkę. Co prawda wzorowałam się na zdjęciu, ale służyło mi tylko do odwzrowania kompozycji. Miałam to zdjęcie przed sobą, aby nie schrzanić proporcji, co mi się niestety zdarza.

czas: ok. 40min.
technika: biała pastel na czarnej kartce
format: A4


 

Podoba Wam się praca w takim stylu?
 

20 komentarzy:

  1. Ja uwielbiam prace w takim stylu, więc zdecydowanie tak! :D
    Nigdy nie rysowałam białym pastelem, ale Tobie wyszło ciekawie i o wiele jaśniej niż gdyby zwykłymi białymi kredkami. Gratuluję pracy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. ;)
      właśnie dlatego zdecydowałam się na pastele, ich barwa jest duzo intensywniejsza. ;)

      Usuń
  2. wygląda fantastycznie, jak nie namalowane

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bez przesady, przecież wygląda jak rysunek. ;D

      Usuń
  3. Świetna praca, jak zawsze. ;D
    Mnie na najbliższej lekcji plastyki czeka rysunek w bieli i czerni i jeszcze nie wiem, jak to zrobię...

    Pozdrawiam :)
    http://waysaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. ;)
      Powodzenia na plastyce. ;D możesz zrobić coś w takim stylu jak ja powyższą pracę. zajmuje mało czasu i jest bardzo prosta. ;) pozdrawiam! :D

      Usuń
  4. Bardzo fajna praca :) podziwiam, ponieważ sama patelami posługiwać się nie potrafię :C Czekam na więcej prac w tym stylu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że rysunek Ci się spodobał. ;)

      Usuń
  5. Bardzo podobają mi sie prace w tym stylu. A w twoim wykonaniu jest idealna . Masz talent :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zabieram się do rysowania białą kredką na czarnym papierze od miesięcy i zabrać się nie mogę :D Na twoim rysunku bardzo fajnie wyszły cienie, w ogóle ta technika ma jakiś urok w sobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, technika ma w sobie "to coś". :D Bardzo ją lubię. ;)

      Usuń
  7. Zawsze mi się podobają prace tak wykonane. To ma jakiś taki klimat inny. Bardzo ładna praca, ale zdaje mi się, że postać ma bardzo wklęsły nos hah ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah, nie no, może nie wklęsły, ale akurat wyobrażałam sobie Katniss z zadartym nosem, nie wiem czemu. xD

      Usuń
  8. ostatnio przymierzałam się do pracy tego typu :) wyszła Ci bardzo fajnie, jedyne co to szkoda że linia konturu twarzy jest taka nierówna, ale rozumiem że to wina pastela, to w końcu taka technika :)
    Ogólnie mi się bardzo podoba!
    pozdrawiam serdecznie
    creativamente
    creativamente-o-sztuce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa technika, i dosyć czasooszczędna. :D Tak jak i węgiel zresztą. Fajnie wyszło. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, pół godziny i już masz portret. xD

      Usuń
  10. Rysunki na czarnym tle to naprawdę wyzwanie, zastanawiam się jaką pastelą rysujesz. Czy wykonalne jest takie odwzorowanie twarzy przy pomocy zwykłej grubej pasteli kupionej w takim zestawie kredek czy masz może jakąś specjalną zaostrzoną i przystosowana do tego typu szkiców? Portret bardzo udany, jesteś dla mnie autorytetem jeśli chodzi o rysowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żadne wyzwanie, wystarczy troszkę ćwiczeń, żeby "załapać" o co chodzi. ;)
      Jasne, że wykonalne jest narysowanie czegoś takiego zwykłą pastelą, nie mam pasteli w postaci kredek, tylko w takim sztyfcie. ;)
      I dziękuję za takie miłe słowa. ;)

      Usuń