niedziela, 26 stycznia 2014

Jeszcze tydzień...

Znowu minął następny tydzień. Czy tylko ja mam wrażenie, że czas tak strasznie szybko mija. Nawet się nie obejrzę, a tu już koniec tygodnia. Ale nie będę się tutaj wyżalać, wiedząc, że to i tak nic nie zmieni.


   Ostatnio moim największym "problemem" jest zdecydowanie brak czasu. W ciągu dni poniedziałek-piątek rysuję bardzo mało. Spowodowane jest to oczywiście nauką, a częściej nawet moim lenistwem. Czasem jest tak, że zrobię wszystko, co trzeba, a potem tylko leżę z tyłkiem na łóżku i oglądam jakieś bezsensowne programy, albo przesiaduję ten wolny czas na facebooku. Mam nadzieje, że nie tylko ja jestem takim leniem. No ale, nie o tym jest post.

   Moje tworzenie głównie opiera się na rysowaniu ze zdjęć. I to właśnie chciałabym zmienić. Wiem, że rysuję teraz tylko portrety, dlatego ostatnio myślałam, żeby zacząć rysować z natury. Tutaj nie chodzi mi tylko o ludzi i o ich twarze, ale, np. o martwą naturę i krajobrazy. Mam nadzieję, że nie spocznę tylko na postanowieniu, a zacznę działać :)
Co do zdjęć... nie zawsze rysuję znanych ludzi. Często bardzo inspirują mnie zdjęcia różnych fotografów, zazwyczaj spotykam takich na facebooku. Jedną z moich ulubionych jest Cristina Otero, która ma naprawdę świetną galerię. W jej "kolekcji" są głównie autoportrety. Jak dla mnie ma najoryginalniejsze zdjęcia, gdybym miała wybierać spośród wszystkich fotografów, których "znam". :)

   Dlatego właśnie, mój ostatni rysunek przedstawia tę osobę, o której mowa wcześniej.
czas: ok. 4h
technika: ołówek
format: A4

(znowu przybiera odcienie sepii.. DLACZEGO?!)

Ostatnio myślałam, żeby wykonać coś typu "tutorialu". Bo wiele osób mnie o to prosi, więc pierwszy taki "krok po kroku" będzie o rysowaniu włosów. :D 
Chciałam wykonać coś takiego w ten weekend, ale całe sobotnie popołudnie spędziłam na czytaniu "Balladyny"... i tak jakoś wyszło. ;P

Lepsza jakość pracy na digart.pl --> tu
Ask 

28 komentarzy:

  1. Mnie też dopada brak czasu. Najgorsze jest to, że po całym dniu nauki w szkole i uczeniu się w domu, potem zwyczajnie nie ma się siły na coś kreatywnego.
    A rysunek jak zawsze piękny :)
    xwelcome-to-my-circusx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To widzę, że nie jestem sama. :)
      Dziękuję bardzo. ;)

      Usuń
  2. Śliczny rysunek, ale wydaje mi się, że usta takie trochę dziwne. Ale to tylko moje zdanie ;* Z resztą co ja się czepiam, jak rysować nie potrafię :D

    sweetdreams121.blogspot.com Zapraszam na bloga :D
    olivia-mysza.tumblr.com Zapraszam na Tumblr'a :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, może Ci się tak wydawać, bo Crisitina ma dosyć nietypowe rysy twarzy, więc polecam zobaczyć zdjęcie, żeby porównać. ;)

      Usuń
  3. Piękna praca i co najważniejsze ciekawa, przyciąga wzrok na dłużej ;-) Czas faktycznie szybko płynie i ja też walczę z lenistwem ;-) Życzę powodzenia w realizacji postanowienia i dobrych efektów :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. ;) Bardzo się cieszę, że praca Ci się podoba. ;)

      Usuń
  4. Świetna praca, podziwiam. :)
    Czekam na kolejne posty. :D
    http://swiat-rysunkow-n.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. kazdemu brakuje czsu :D świetna praca :)

    http://ogrodniczkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czy ja wiem... są tacy, którzy mają full wolnego czasu... ;D

      Usuń
  6. Świetna praca, jednocześnie idealne proporcje i nutka artyzmu. Lubię, kiedy rysunki nie wyglądają jak czarno-białe zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że rysowanie nie tylko portretów, a innych rzeczy to dobry pomysł. Warto rozwinąć się w innych dziedzinach niż tylko w rysowaniu ludzkich twarzy :>
    Ale portret wyszedł ci naprawdę pięknie. Najbardziej podobają mi się włosy i usta, a także cieniowanie twarzy. Poprawiłabym nos, u górnej nasady wydaje się trochę za szeroki i źrenice, jedna powinna być trochę mniejsza. Ale to już takie szczegóły tylko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. ;3
      no fakt, nawet tych szczegółów nie zauważyłam. :D nie przyglądałam się zbytnio, jeszcze raz dzięki za opinię. ;)

      Usuń
  8. Mama nadzieję że wytrwasz w swoich postanowieniach, bardzo chciałabym zobaczyć krajobrazy i martwą naturę w twoim wykonaniu:) Doskonały pomysł. Co do rysunku, wydaje mi się że jest zbyt duży kontrast między tłem a twarzą,policzki są bardzo oświetlone ale to tylko moje odczucie i broń boże nie chcę krytykować. Nie wiem z jakiego zdjęcia korzystałaś:) Jednak zdaję sobię sprawę że jesteś fanką mocnych i wyrazistych cieni, więc pod tym względem praca bez zarzutu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, też chciałabym je zobaczyć. ;) niedługo ferie, więc coś narysuję. ;)
      kontrast był taki na zdjęciu, a po za tym, masz rację, bo uwielbiam mocne cienie. :D
      a co do krytyki, jeśli masz jakieś zastrzeżenia, to krytykuj, byle konstruktywnie. :D również pozdrawiam. ;)

      Usuń
  9. ja również wogóle nie mam czasu i to jest aż przerażające...
    też miałam niedawno "Balladynę"! :) i szczerze powiem, że nie bardzo przypadła mi do gustu.
    bardzo fajny rysunek :)

    http://waysaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi też się nie spodobała, myślałam, że to będzie coś ciekawszego..
      dzięki. ;3

      Usuń
  10. Trzymam kciuki, żebyś wytrwała w postanowieniu :D a tak w ogóle, to czemu wcześniej mnie u Ciebie nie było? Ale nadrobię ^^ Praca idealna w każdym calu, nie mam się o co czepiać :)
    obserwuję i zapraszam do siebie :)
    angieee-art.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, na pewno całkowicie idealna nie jest, ale jest mi bardzo miło, że praca przypadła do gustu. :)

      Usuń
  11. Jak zawsze pięknie *.* Czekam na ten post "krok po kroku" :>
    http://borenium.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje. ;*
      Czekaj cierpliwie... aż do weekendu! :D

      Usuń
  12. rysunek ładny ale jak dla mnie zbyt kanciasta twarz
    PS też czytam Balladynę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Boooże pięknie narysowane *.* Ja tak nie potrafię, chociaż bardzo bym chciał ;) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny blog! Obserwuje :D

    zapraszam do mnie: http://my-cheerful-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń